Ολοκληρώθηκε αυτή την εβδομάδα το eTwinning έργο της φετινής χρονιάς με τίτλο: Fitness, wellness and mindfulness: a post pandemic view#eTwEC. Όπως είχαμε αναφέρει και σε σχετική ανάρτηση στην αρχή της σχολικής χρονιάς, το έργο αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία και αποσκοπεί, αρχικά, σε γνωριμία με τον εαυτό μας, ενώ στη συνέχεια προτείνει τρόπους για βελτίωση της φυσικής κατάστασης & ευεξίας καθώς και των διαπροσωπικών σχέσεων με απώτερο σκοπό την προσωπική ευημερία. Δεδομένων των σημαντικών αλλαγών στον τρόπο ζωής και σκέψης από την περίοδο της πανδημίας κι έπειτα, το έργο αυτό χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα επίκαιρο.

Το logo του έργου

Έργο δύσκολο που απαιτούσε διακριτικότητα στον χειρισμό των προσωπικών εμπειριών των μαθητών/τριών αλλά και ιδιαίτερο τρόπο στην παρουσίαση εννοιών όπως ενσυναίσθηση, αυτογνωσία και επίγνωση. Έργο που συνδέεται με τις δεξιότητες ζωής και συνάδει με τους προβληματισμούς της προ-εφηβείας που διανύουν οι συμμετέχοντες μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο project αποτελέσαμε την μικρότερη ηλικιακή ομάδα σε σχέση με τους εταίρους μας (γυμνάσια & λύκεια από Ιταλία, Πολωνία και Κροατία) όπου οι αντίστοιχοι μαθητές/τριες ήταν ηλικίας μεταξύ 13 και 18 ετών.

Στο project αυτό, λοιπόν, ξεκινήσαμε αρχικά να παρουσιάζουμε τους εαυτούς μας, τις ασχολίες, τα χόμπι και τα πράγματα που μάς κάνουν χαρούμενους/ες, τα σημεία του χαρακτήρα μας που θα θέλαμε να αλλάξουμε, και όλα τα παραπάνω τα αναρτήσαμε σε ένα padlet. Η επόμενη δραστηριότητα ήταν σχετική με την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα την εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία εν γένει. Διοργανώθηκε μία τηλεδιάσκεψη μεταξύ των εταίρων, όπου κάθε μέλος διαπραγματεύτηκε και παρουσίασε ένα θέμα σχετικά με το διαδίκτυο και τη συνετή & ορθολογική χρήση των κινητών συσκευών.

Κατόπιν, χωριστήκαμε σε πέντε μικτές διακρατικές ομάδες με έναν επιβλέποντα εκπαιδευτικό σε κάθε ομάδα, καθήκον του οποίου ήταν να ενθαρρύνει και να κατευθύνει τη συζήτηση στο forum του έργου. Η συζήτηση, περιστρεφόταν γύρω από πέντε άξονες: “Καλή Υγεία”, “Ευεξία”, “Ευτυχία”, “Ενσυναίσθηση” και “Ευτυχία”.

Μετά από ανταλλαγή απόψεων στο forum, που διήρκησε αρκετές εβδομάδες, οι μαθητές/τριες παρουσίασαν τις απόψεις τους χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο canva. Νωρίτερα, είχε πραγματοποιηθεί ένας διαγωνισμός για την επιλογή logo του έργου. Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν, χρησιμοποιώντας είτε χαρτί και χρώματα, είτε ψηφιακή ζωγραφική. Ψηφίστηκε από τους μαθητές/τριες μία δημιουργία από το σχολείο LICEO STATALE N.JOMMELLI Aversa της Ιταλίας την οποία μπορείτε να δείτε στην αρχή της ανάρτησης. Εδώ, μπορείτε να ρίξετε μια στις προτάσεις του δικού μας σχολείου.

Μεταξύ των δραστηριοτήτων που σχετίζονταν άμεσα με το θέμα ήταν ο κύκλος δράσεων ” Έχω λόγο να χαμογελώ “. Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα μπορείτε να δείτε τα έργα των μαθητών/τριών.

Μία ενδιαφέρουσα στιγμή του έργου ήταν η πρόταση το σχολείου μας για τη δράση “Words in Action”, όπου εκεί δοκιμάσαμε τρόπους χαλάρωσης, ηρεμίας και φυσικής δραστηριότητας κοντά στη φύση. Μπορείτε να πάρετε μία ιδέα, στο παρακάτω βίντεο.

Στις 9 Μαΐου, ημέρα της Ευρώπης, γιορτάσαμε την περίσταση απαντώντας, όλοι οι εταίροι, σε μία απλή ερώτηση: Ποιες είναι οι 3 χώρες που θα θέλατε να επισκεφτείτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Τα αποτελέσματα φαίνονται σε αυτό το menti συννεφόλεξο.

Όταν έφτασε η ώρα για να αξιολογηθούν οι γνώσεις των μαθητών/τριών, πραγματοποιήθηκε μία ακόμη διαδικτυακή συνάντηση, όπου παίξαμε ένα online Kahoot (κουίζ πολλαπλών επιλογών) με ερωτήσεις που είχαν αναρτήσει στο twinspace του έργου εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες. Την ημέρα που έγινε του κουίζ, απόγευμα Πέμπτης 31 Μαΐου στο σχολείο, παρακολούθησαν και συμμετείχαν μαθητές/τριες από την Β’ τάξη έως και την Α’ γυμνασίου, οπότε έγινε και μία πρώτη ενημέρωση και διάχυση.

Μία ευρύτερη διάχυση του έργου, με παρουσία γονέων, έχει προγραμματιστεί για τις 14 Ιουνίου 2023, όπου θα παρουσιαστούν εκτενέστερα τα στάδια του έργου, οι δραστηριότητες και τα αποτελέσματα.

Το Fitness, wellness and mindfulness: a post pandemic view#eTwEC ήταν ένα ιδιαίτερο έργο, θίγοντας ευαίσθητα θέματα που άπτονται της υγείας, της ευεξίας, της προσωπικής σχέσης με τον εαυτό μας και της διαπροσωπικής επαφής με τους άλλους. Το έργο ακολούθησε όλα τα στάδια που προτείνει η Κεντρική και Εθνική Επιτροπή Στήριξης eTwinning ώστε να έχει πιθανότητες να χαρακτηριστεί ποιοτικό.

Μπορείτε να δείτε το έργο στο σύνολό του κάνοντας κλικ εδώ.

Fitness, Wellness and Mindfulness #eTwEC_Ολοκλήρωση eTwinning προγράμματος